Arthur Feenstra

Only for Men is een one stop-shop met 15 winkels voor de moderne man. Alles op het gebied van mode en meer; onder één dak vind je bij Only for Men de mooiste merken in business, casuals, jeans en schoenen. Only for Men heeft daarnaast ook nog The Bakery; een combinatie van een exclusieve denimstore en een ambachtelijke bakkerswinkel. Only for Men gaat altijd net een stapje verder dan andere winkelketens. Het modemerk is geopend wanneer de man tijd heeft om te winkelen, o.a. door meerdere koopavonden. Mede door het organiseren van events heeft Only for Men zich in de markt weten te onderscheiden en een enorme groei weten te genereren tegen de stroom in. Wil je weten hoe dat zit? Eigenaar Arthur Feenstra vertelt alles over zijn bedrijf tijdens Bakkersvisie.

Tineke en Menno Plagmeijer

‘Alles is Frans, behalve de bakker’. Tineke Plagmeijer staat samen met Menno aan het roer van Broodje van Eigen Deeg in Groningen.  Als je binnenloopt, heb je meteen het vakantiegevoel. Je koopt er niet zo’n bleekscheterig stokbroodje als uit de supermarkt, maar een robuust brood waarvan je je direct kunt voorstellen dat je er iets lekkers op smeert en er een wijntje bij drinkt. De zaak bestaat pas sinds 2015, maar is nu al een groot succes. Vorig jaar werd Broodje van Eigen Deeg zelfs tweede in de verkiezing om de Leukste Winkel van Nederland. De reden: een mooi concept met een compact assortiment brood en gebak. Alles wordt vers gemaakt en vanuit de winkel kijk je zo de bakkerij in. Broodje van Eigen Deeg is erin geslaagd om in een hele korte tijd, met een scherpe visie, een gedegen merk neer te zetten!

Bart van Gelder

Bart van Gelder is een “oude”  bekende in de ambachtelijke bakkerijsector. Hij startte zijn “bakkerscarrière” in 1998 als consulent bij het Echte Bakkersgilde. Deze baan verruilde hij na 5 jaar in voor een marketingfunctie bij Meneba. Daarna volgde ruim 8 jaar bedrijfsadvies via Beko Advies. In 2014 heeft Bart de switch gemaakt naar Puratos waar hij commercieel verantwoordelijk is voor het ambachtelijke bakkerijkanaal.

Arianne le Duc

Arianne le Duc is een foodservice marketeer in hart en nieren met een warm hart voor de bakkerij. Voordat zij in de bakkerijwereld terecht kwam is zij o.a. werkzaam geweest bij Beckers en Lekkerland. Voor FrieslandCampina  was zij bijna 7 jaar verantwoordelijk voor het marketingbeleid binnen het bakkerijkanaal en sinds 3 jaar is ze werkzaam voor Puratos als marketing manager.

Friso Berghuis

Friso Berghuis is eigenaar van het bedrijf BRICC waaronder de BakkerijMonitor valt. De BakkerijMonitor is een benchmarktool en vergelijkt de omzetten, klantenaantallen etc. van verschillende vestigingen. Op basis hiervan wordt (gevraagd en ongevraagd) advies gegeven aan enkel de aanleverende bakkerijen. Ultieme doel moet zijn rendementsverbetering door te voeren binnen zowel de vestigingen maar ook de interne bakkerij. BRICC is een zelfstandig adviesbureau dat zich specialiseert in het implementeren van bedrijfsvergelijkingsconcepten voor retail- en franchiseorganisaties. Daarnaast adviseert BRICC ondernemers en (retail)organisaties op bedrijfskundig gebied met als doel structurele rendementsverbetering. Berghuis heeft ook de SportMonitor en SchoenMonitor ontwikkeld.

Joep Gommans

Joep Gommans is ondernemer pur sang binnen de bakkerijbranche. Na 15 jaren aan het roer te hebben gestaan van een middelgroot bakkersbedrijf besloot Joep in 2015 om zijn passie en achtergrond binnen de marketing en bedrijfskunde in te gaan zetten ter ondersteuning van andere ondernemers. Sinds die tijd geeft hij met zijn bedrijf Bakkerij Support praktische en doelgerichte ondersteuning en adviezen aan bakkerij ondernemers in het hele land. Zaken als storytelling, assortimentsmanagement, winkelcoaching, bakkersonderzoek en online/offline Marketing behoren tot de dagelijkse werkzaamheden van Joep. Tijdens bakkersvisie geeft Joep de workshop ‘Facebook make-over’.